PrEval Studies
The PrEval Studies offer comprehensive and detailed insights into our pilot studies on the topics of civic education and security-relevant cooperation contexts.
They continue the ten-part PRIF Report series from the project PrEval – Evaluation Designs for Prevention Measures in an advanced format.
The following titles will be published in 2025:
- Kindlinger, Marcus/Huschle, Lucy/Abs, Hermann Josef: Entwicklung eines integrierten Modells und Selbsteinschätzungsinstruments für Digital Citizenship Literacy, PrEval Studie 1/2025, Frankfurt/M.
- Kindlinger, Marcus/Abs, Hermann Josef: Entwicklung eines KI-Kompetenzprofils aus der Perspektive der politischen Bildung, PrEval Studie 2/2025, Frankfurt/M.
- Kanitz, Juliane: Bedarfsorientierte Evaluation in sicherheitsrelevanten Kooperationskontexten. Konzeption eines Evaluationsdesigns, PrEval Studie 3/2025, Frankfurt/M.
- Lempp, Marion: Wirkungshorizonte von Evaluationen: Zum Uptake von Evaluationen der Extremismusprävention, PrEval Studie 4/2025, Frankfurt/M.
- Johansson, Susanne/Prytula, Andrea/Nordbruch, Götz/Pfeuffer-Rooschüz, Levi/Scholtyssek, Bianca: Digitalgestützte Evaluation von Digitalprojekten der politischen Bildung: „Ein Klick ist nicht gleichbedeutend mit produktiver Auseinandersetzung“, PrEval Studie, Frankfurt/M.
- Koynova, Svetla: Klient*innenzentrierte Evaluation in komplexen Beratungssettings, PrEval Studie, Frankfurt/M.
- Tschöp, David/Kanitz, Juliane/Koynova, Svetla/Campos Ruf, Maximilian/Heil, Franziska: Digital P/CVE Counseling Services as a Challenge for Professional and Evaluation Practice, PrEval Studie 6/2025, Frankfurt/M.
- van Veldhuizen, Myrte/Abs, Hermann Josef: Citizenship Education and the Prevention of Radicalisation and Extremism. An International Comparative Study into the Organisation of Preventing Radicalisation and Extremism within (Citizenship) Education, PrEval Studie, Frankfurt/M.